Crítica
Imaxe pola emoción
A maxia que Maruxa Olavide lle confire o vidro permite entrever soñados xardíns diminutos que, en realidade son o segredo do ser, a propia intimídade trasladada á imaxe pola emoción. E, reciprocamente, pola imaxe o sentimento. Estamos, poís, nese dinamismo do yin-yang, pero non na banalidade popularizada pola moda, senón no concepto xa aximilado pola ciencia occidental como principio de complementariedade: realidade-vintualidade; vixilia-soño. Ou sexa, estamos ali onde os opostos se equilibran. Onde as antinomias se neutralizan. Onde a armonia foi restituida. Permanecemos asi, diante do esmaltes de Macuxa Olavide, nunha contemplación pracenteira que chega polo impacto da ollada ata a emoción do espirito. O espectador recibe o beneficio integral, non só estético senón tamén mistico, porque existe un centro único para o coñecemento infinito. E chégese a esta sorte de maxia por un proceso que, expresado en palabras, semella aparentemente sinxelo. Por unha parte temos a forma como totalidade. A forma como intermediaria entre espirito a materia, segundo os alquímistas. Por outra parte temos a color co seu poder emotivo intacto. Non se aprecia, na pericia dos esmaltes de Maruxa Olavide, aquel conflicto entre debuxo e cor que atafegaba a Matisse. Maruxa obra por instinto natural e atina sempre.
Matisse chega á conclusión de que debuxo e pintura son inseparables. Pero a acción da cor sobre o espirito é máis intensa. Sen coñecer as teorias do pintor francés, Olavide logra intensificar a emoción pola imaxe. Habería que engadir algo máis cá forma e a color para chegar a esta beleza. E ben evidente: trátase da tersura, transparencia e pareza conferidos ó esmalte pola artista. Trátase dese deslumbramento. Do ton, equilibrio. Do ritmo compositivo. Do orixinalísimo deseño, todo invención, que non reproduce senón que crea. En fin: un novo espacio, mínimo, pleno de suxestións e de misterio. Un mundo simbólico que encobre, e descobre acaso, o segredo do ser e do cosmos.
Luz Pozo Garza
Maruxa Olavide. Su capacidad fabaladora en color. Poemas al fuego.
Maruxa tiene una larga andadura en las artes. Con dedicación y naturalidad, espontaneidad.
Aquí se sumerge en el secreto de las pequeñas cosas que, avivadas por el fuego adquieren maravillosos matices.
Hay en esta obra, amor y sabia dedicación, una impronta fuerte y vital como es la autora. No hay concesiones gratuitas en su quehacer.
La muestra es una aportación sútil a la difícil y antigua técnica del esmalte al fuego, que en manos de Maruxa se convierte en una transmisión vivaz de su gracia innata.
Paso a paso descubrirán ustedes un microcosmos de fantasía, giros e invenciones lúdicas de una naturaleza inmediata, amor a lo íntimo, magia de las cosas que queremos y nos quieren todo los días.
Alfonso Abelenda. Maruxa Olavide y el arte.
En estos días abrileños y hasta fin de mes Maruxa Olavide cuelga en la Sala Winterthur Seguros sus 33 esmaltes de fuego sobre metal. Una técnica personal e intimista que la autora ofrece en un arte particularmente sentido y recreado por ella. En esos cuadros se encuentran estéticamente matizados el tono del color, la intensidad, la luminosidad.
Y así, yuxtapuestos, separados, fundidos, esos colores nos dan una disposición anímica vivaz, sosegada, saudosa, inquieta, según la presencia del cuadro que estemos contemplando. Esta transmutación de los colores ejerce un poder visual distinto y de una determinada prefiguración sensitiva.
Ante estos esmaltes de Maruxa Olavide, deseamos contemplarlos en una liturgia de silencio que haga aflorar el verso del sentimiento en un ritmo de lineas y colores. Y esos cuadros nos dan el imperio de los valores que priman en el verdadero mundo del arte: pureza, verdad, sacrificio, persistencia y voluntad creadora, valores que ponen orden y dignidad en cualquier existencia humana. Los ojos se abren y ven el resplandor de la belleza.
Cristina Amenedo