Crítica
LA SUGESTIVA PINTURA DE MANÉ BOÁN
(...) este paisaje de Mané Boán no es el que vemos en la realidad. Este paisaje es el suyo, su concepto de paisaje, pero de tal modo interpretado que nos llega y aceptamos como nuestro. La pintora no hace pintura de abstracción al uso; sencilla pero difilmente, abstrae del paisaje aquellos elementos simples necesarios para componer un cuadro pleno de riquezas plásticas expresivas, sobrias, dulces a veces, tristes otras y en todas una técnica infrecuente por estos pagos, aunque sí defendida y practicada por los modernos conceptos de la expresión plástica (...)
Alvarado. La Región, 1995.
(...) Trátase dun traballo, que saibamos, único, orixinal, senlleiro. Empezando polo soporte escolleito. Metálico pero moi dúctil, o cobre é un pouso de materia, de noite roxa que respira, atafegada, pero cunha potencia expresiva inusitada en tódolos cadros. A súa estendida e aproveitada conductibilidade, quer eléctrica, quer térmica, ponnos diante dun sorprendente punto de vista. Xa de primeiras, chocan no susbtrato fíos de luz e alquitaras. Arrecende a feira que non fomos e interruptores acesos, escoitamos os pasos dunha danza de olas e moedas e canos escuros pautada polo vento metálico dunha orquestra infatigable, brillante.
Traballar nesta cúprida madeira, tecer un soño que ampare a superficie e a faga viva e a deteña para sempre no plano da vida, é labor exclusivo de expertos alquimistas. E Mané achou aquí unha afortunadísima expresión para a súa arte, porque nela traballa, por mor do seu coñecemento científico, da súa ciencia química, como unha artesá da alquimia. E hai que atreverse e romper, e deixarse levar como ela nos leva pola aventura experimental, pola revolución abstracta, nun proceso de creación e recreación constante. E iso é o que nos transmite esta pintura: a vivencia creativa, a paixón por construír, o arroubo fascinado polo máis alá que se edifica, a procura do que acaba sendo. É para sempre.
Anxo Angueira Catálogo de arte VIEIROS. Consellería de Cultura.
SENSACIONES SOBRE COBRE
Mundos sugerentes, espacios complejos, paisajes surgidos de la mente de una pintora que en cada una de sus piezas arriesga y arriesga para congraciarse con la pintura.
Sus planchas de cobre sirven de un soporte que ya excede ese papel para ir más allá
para conformar con sus tonalidades propias unos lugares templados en los que la memoria parece tener un activo papel.(...) Una de las carácterísticas que en un primer momento nos asaltan, es la sorpresa que produce lo que a primera vista podría ser un resultado frío y distante se convierte en cercano, debido a la potencia expresiva que alcanza al integrar la materia en cada obra. Formas vivas que irradian una energía que acaba por fascinarnos, en donde las componentes típicas del informalismo español, con Tapies como exponente más conocido, acaban por acomodarse en esas láminas de cobre, que alejadas de su habitual misión de conducción de la electricidad nos conducen al paisaje creado por Mané Boán. Ese informalismo lleno de huellas, de expresionismo, de marcas que se integran en el cuadro, le conceden un aspecto gascinante a su trabajo (...)
Ramón RozasRevista ARTES. Diario de Pontevedra. 2003
MANÉ BOÁN, DUALIDADE HUMANISTA E COMPLEMENTARIA
(...) Mané Boán pode definirse como unha pintora humanista, no sentido que se lle daba a esta palabra no Renacemento. Humanista, sí porque mestura perfectamente, a súa formación científica coa súa vocación artística. Humanista, por compartir ciencias e letras nun concepto integral , sen poñer ningunha por enriba da outra e á marxe de antigos debates sobre esta cuestión. Mané demostra tamén, nas formas unha fonda reflexión sobre a historia da pintura e, na técnica resulta evidente a relación que establece entre a súa vocación artística e a súa formación científica (...)
Xosé Lois Rúa Revista AURIA